De eerste week zit erop - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Jesper Dijk - WaarBenJij.nu De eerste week zit erop - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Jesper Dijk - WaarBenJij.nu

De eerste week zit erop

Blijf op de hoogte en volg Jesper

01 September 2012 | Zweden, Umeå

De eerste week zit erop, onwijs veel gezien en gedaan. Donderdag had ik mijn eerste stage dag. Philip was halverwege even langsgekomen om de sleutel te brengen en afscheid te nemen. Vanaf nu moet ik het dus in mijn eentje doen.

Ik heb op stage veel informatie naar me toe gekregen, een aantal mensen heeft verteld waar ze mee bezig zijn geweest de laatste jaren en hoe dit allemaal gerelateerd is aan elkaar. Allereerst heb ik een kleine 2 uur durende presentatie gehad over een project waarbij ik me aan ga sluiten en daarna een kleine introductie over het project wat ik ga uitvoeren. De rest van de dag zat ik eigenlijk te vol om nog iets op te nemen van de artikelen die ik had gekregen.

De dag erna besloot ik ook vroeg op stage te zijn, een goeie indruk krijg je nou eenmaal maar 1 keer. Dus ik was kwart voor 8 in mijn kantoortje (of writing room). Tot mijn grote verbazing was ik mijn artikelen vergeten ik onwijs haasten snel terug naar mijn appartement stormde naar binnen om artikelen te pakken snel in een plastic tasje en weer terug te fietsen. 10 minuten later zat ik weer in de 'writing room' en ik was nog steeds de eerste. De tijden dat ik kom zijn niet bindend als je je uren maar vol maakt. Het lab is namelijk altijd open.

Na het werk (17:30) ben ik naar huis gegaan en heb ik lekker gekookt, kebab met rijst, hartstikke lekker dat ik nog wat bewaard heb voor de volgende dag. 'S avonds was er een groot feest waar een aantal mensen iets over verteld hadden en ik was uitgenodigd voor een pre-party hier. Om me een beetje te mengen tussen de locals ben ik meegegaan en daarna gingen we naar Local de kroeg/pub. Ik heb het een en ander geleerd over snus, een legale manier van het krijgen van een roes als ik het goed begrepen heb. Het is overal te verkrijgen en het is volgens mij gewoon tabak in een theezakje dat je naast je kies in je wang legt. Zweden is niet zoooo duur als mij verteld werd, ik betaalde geen 9 euro voor een biertje maar 44kr (5,50) voor een flesje.

Als een echte indiana jones ben ik op zaterdagmiddag op mijn moutainbike gestapt en heb ik het barre miezerweer getrotseerd. Ik had dan wel geen hoed of lasso maar ik voelde me een echte avonturier. Ik heb een rondje gemaakt om het meer en heb hier en daar, omdat ik een moutainbike heb, een off road pad genomen. Dit bleek niet altijd het goeie pad want je moest precies dezelfde weg weer terug omdat je anders het water in reed. Langs het meer bevinden zich een aantal mooie plaatsen met overdekte bbq's, hout is altijd aanwezig in een klein hokje rrnaast. Het is een mooie omgeving, helaas is het weer niet optimaal, als het hier zonnig is betekent het volgens mij dat het droog is en de wolken wit zijn en niet zo grijs als alle andere dagen. Op de fiets had ik nog wel een geniale ingeving, alles wat nu dus regen is valt over een paar maanden als sneeuw.

Dat is het voor nu eventjes.
Groetjes uit Umeå

  • 02 September 2012 - 15:21

    Theo:

    Leuk (en handig) dat je een mountainbike hebt! In China had dat ook wel handig geweest!
    Jammer dat het weer niet heel mooi is, maar daar doe je niets aan.
    Leuke foto's bij het verslag!
    Succes de komende week!

  • 02 September 2012 - 22:18

    Christiaan:

    Die BBQ spots zijn wel gaaf, maar met zulk grauw weer zeker niet heel vaak in gebruik?

  • 03 September 2012 - 06:18

    Antoinet:

    Wat is die week al snel voorbij, leuk die foto's.
    In de winter wordt het volgens mij ijsvissen op het meer en in het hutje kun je dan vis kopen als je niets gevangen hebt.
    succes deze week :-)

  • 03 September 2012 - 12:57

    Mozhgan:

    Time flies when you're having fun! zeggen ze. maar i.i.g. gaat het hard. ben blij te lezen dat je een leuke week hebt gehad en ook je kookkunsten verrijkt zijn. Heel veel succes en plezier;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jesper

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 11117

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2012 - 01 Juni 2013

Umeå

Landen bezocht: